torsdag 8 april 2010

Hotellspaning: Crosby Street Hotel - ett nytt hotell i New York


Av: Björn M

På en parallellgatatill Broadway i SoHo, på Crosby Street, har den engelska hotelkedjan Firmdale öppnat ett nytt hotell. Hotellet är ett designhotell som på ytan ser riktigt bra ut. Det lär finnas en egen biograf i hotellet. När jag var där besökte jag baren, som kändes bra. En schysst uteservering mot Lafayette Street. Allt är snyggt och mitt första intryck från en barstol är att detta hotell har framtiden för sig.

Det låter som ett hotell som jag vill bo på nästa gång jag är i New York. Läget är perfekt. Närheten till SoHo och Lower East känns helt rätt. Ett stenkast från Broadways hets på en lugn bakgata. Nära några av mina favoritställen i New York som Freemans, La Esquina, Schillers och SoHo Park (perfekt lunchställe). Dessutom ligger det nära Bloomingdales och J Crew, vilket aldrig är fel när plånboken skriker efter nya inköp.

Har du bott på detta hotell? Skriv om dina intryck i kommentarerna.

Karta
Google maps

Webbsajt
Crosby Street Hotel


Läs även
Återigen tycks Olle Wästberg gilla samma hotell som oss :). Även Travelogue och wallpaper:sthlm har bloggat om hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar